نسل جدید Leap Motion تلاشی برای واقعی‌تر شدن دنیای واقعیت مجازی

نسل جدید Leap Motion تلاشی برای واقعی‌تر شدن دنیای واقعیت مجازی

اگر تاکنون از ردیاب دست Leap Motion استفاده کرده باشید می‌دانید که کار با آن یک تجربه فوق‌العاده در دنیای واقعیت مجازی است؛ البته تا زمانی که نخواهید جسمی را برداشته و پرتاب کنید که در این صورت ناامید می‌شوید. Leap Motion به خوبی از مشکل عدم امکان بلند کردن و پرتاب کردن اجسام در دنیای واقعیت مجازی آگاه است. این شرکت به تازگی اعلام کرده که این مشکل در نسخه بتای کنترلگر که موتور تعامل (Interaction Engine) نامیده می‌شود، حل شده است.

موتور تعامل یک افزونه برای موتور بازی‌ساز‌ Unity است که هر هدست واقعیت مجازی را پشتیبانی می‌کند. موتور تعامل قوانین فیزیک پیش فرض را اصلاح می‌کند تا تعاملات طبیعی‌تری با کاربران، از جمله دست زدن، بلند کردن و پرتاب اشیا در بازی ایجاد شود. در حالت عادی اشیا بدون موتور تعامل در برخورد با یکدیگر، حتی اگر این برخورد با انگشتان مجازی دست باشد و سعی کنید آنها را در دست بگیرید، می‌جهند و از هم دور می‌شوند . با موتور تعامل آنها بهتر به دست می‌چسبند و شما قادر خواهید بود آنها را براحتی روی هم قرار دهید. همچنین تنظیماتی برای پرتاب وجود دارد و اگر شما به اشیا در یک جهت فشار وارد کنید (همچون جهت کف زمین) آنها نمی‌توانند حرکت کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند با نمونه پروژه‌های فراهم آمده که سازگار با هدست‌های Oculus Rift و HTC Vive هستند، قابلیت موتور تعامل و کنترل کننده Leap Motion را بررسی کنند. برای آسودگی خیال ما Leap Motion نمونه‌‌ای از ویژگی‌های موتور تعامل را به نمایش گذاشته است:

بدون استفاده از موتور تعامل واقعیت مجازی:

نسل جدید Leap Motion تلاشی برای واقعی‌تر شدن دنیای واقعیت مجازی

با بهره بردن از موتور تعامل واقعیت مجازی:

نسل جدید Leap Motion تلاشی برای واقعی‌تر شدن دنیای واقعیت مجازی

البته این یک نمونه افراطی است؛ در نسخه‌های قبلی Leap Motion امکان برداشتن اشیا وجود دارد حتی اگر باید مراقب باشیم. اما همین مشکلات کوچک نیز می‌تواند احساس غیر طبیعی بودن و ناخوشایندی داشته باشد. حتی در حال حاضر نیز نسخه‌ی نمایشی محدود به مکعب‌ها و کره‌های یک یا دو اینچی است و مستندات Leap Motion هشدار می‌دهند که موتور به طور خاص با اشیا کوچک و دراز مشکل دارد.

با این حال Leap Motion هنوز هم یک نوع نسبتاً تخصصی و پیشرفته‌ی کنترلی در مقایسه با چیزهایی مانند کنترل از راه دور Vive است که فقط شلیک کردن را تشخیص می‌دهد و می‌توانید تجاربی از واقعیت مجازی مانند «فرا واقعیت» را ببینید که هنوز هم از آن استفاده می‌کنند. ردیابی دست ممکن است شکل نهایی تعامل طبیعی در دنیای مجازی و گامی برای بهبود آن باشد.


درباره واقعیت مجازی بیشتر بخوانید

>> دستکش هوشمند برای لمس اشیا در دنیای واقعیت مجازی
>> نرم‌افزار HoloAnatomy پیشگام استفاده از واقعیت افزوده در دانشکده‌های پزشکی
>> نخستین پخش آنلاین عمومی جراحی سرطان با هدست‌های واقعیت مجازی


منبع:  the verge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *