اسکلت بیرونی MARCH و سامانه ی بصری هدایت

اسکلت بیرونی MARCH با یک طرح دانشجویی در TU Delf ساخته می‌شود. در این طرح یک اسکلت بیرونی به کمک چاپ سه بعدی ساخته می‌شود. در ادامه این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی با این اسکلت بیرونی آشنا می‌شویم.

با طرح اسکلت بیرونی MARCH آشنا شوید

طرح MARCH یک طرح دانشجویی است. پشتیبان مالی این طرح Oceanz 3D می‌باشد. طرح MARCH در حقیقت یک طرح خصوصی برای طراحی و ساخت یک اسکلت بیرونی فعال ویژه افراد پاراپلژیک می‌باشد.

به عقیده‌ی فعالان این طرح ابتدایی بودن فناوری‌های اسکلت‌های بیرونی صندلی‌های چرخدار را به تنها گزینه‌ی فراگیر برای افراد پاراپلژیک تبدیل می‌کند. نه تنها بیماران پاراپلژیک، بلکه هر فردی که برای گام برداشتن به علتی به کمک نیاز دارد می‌تواند از اسکلت بیرونی مناسب خود استفاده کند. هدف طرح MARCH ساخت چنین سامانه‌ای است.

حسن استفاده از اسکلت بیرونی تنها به راه رفتن محدود نمی‌شود. ایستادن به طور منظم در ارتقا سلامت افراد نیز موثر است. قرار گرفتن در حالت عمودی و حرکت منظم احتمال آمبولی را کاهش می‌دهد، استخوان‌ها را محکم می‌سازد، هضم غذا را بهبود می‌بخشد، از ایجاد زخم بستر جلوگیری می‌کند و با قوی ساختن ماهیچه‌ها سطح سلامت بدن را بالا می‌برد. به این معنا نیاز به دریافت خدمات درمانی نیز کاهش می‌یابد.

سامانه ی هدایت اسکلت بیرونی MARCH

حرکت ایمن کاربر در هنگام راه رفتن با اسکلت بیرونی اهمیت بسیار دارد. به همین دلیل پژوهشگران MARCH سامانه‌ی هدایتی ویژه‌ی خود را طراحی کرده‌اند. هدف اصلی طراحی این سامانه‌ فراهم ساختن هدایت بصری اسکلت بیرونی است. در این سامانه‌ دسته‌ای برای هدایت حرکت اسکلت بیرونی MARCH تعبیه شده است. صفحه‌ی نمایش تعبیه شده روی این دسته به کاربر اجازه‌ی مشاهده‌ی شیوه‌ی حرکتی اسکلت بیرونی MARCH را خواهد داد. در این صفحه‌ی نمایش سایر امکانات حرکتی نیز نمایش داده می‌شود و کاربر به سادگی می‌تواند شیوه‌ی حرکت را تغییر دهد.

دسته‌های هدایت کننده‌ی اسکلت بیرونی MARCH

چاپ سه بعدی نمونه های نخستین

Oceanz 3D به عنوان یک شرکت فعال در زمینه‌ی چاپ سه بعدی، در آماده سازی نمونه‌ها نخست اسکلت بیرونی MARCH نقش داشته است. با چاپ سه بعدی می‌توان دسته‌ی سامانه‌ی هدایتگر را کاملا مناسب کاربر ساخت. سایر قطعات نیز در اندازه‌های مناسب کاربر ساخته می‌شود. هدف ساخت سامانه‌ای است که کاربر در آن احساس راحتی نماید. برای طراحی بدنه‌ی این اسکلت بیرونی Maxine Rietveld و Pim Verton از اعضای طرح MARCH با قسمت تحقیق و توسعه‌ی شرکت Oceanz 3D همکاری می‌کنند.

 


بیشتر بخوانیم:

معرفی اسکلت‌های بیرونی کشور سوئیس

معرفی اسکلت بیرونی مچ پا توسعه یافته در سریلانکا


منبع: oceanz.eu

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *