رونمایی از لباس توانبخشی EksoNR ساخت شرکت Ekso Bionics

شرکت کالیفرنیایی Ekso Bionics از لباس توانبخشی EksoNR رونمایی کرد. این شرکت پیش از این اسکلت‌های بیرونی پزشکی و صنعتی پیشرفته‌ای را طراحی کرده است. هدف طراحی لباس توانبخشی EksoNR، کمک به افراد برای بهبودی پس از سکته مغزی و آسیب نخاعی است. این لباس حرکت طبیعی پاها را بازسازی می‌کند تا بیماران بتوانند دوباره راه بروند. EksoNR بر اساس اگزواسکلتون رباتیک Ekso GT طراحی شده است. این مدل جدید بهینه شده است و حرکت‌های طبیعی‌تر را برای بیمار فراهم می‌کند. افزون بر این، لباس تطبیق‌پذیری بیشتری با بیماران مختلف دارد. برای آشنایی با لباس توانبخشی سکته مغزی EksoNR با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

رونمایی از لباس توانبخشی EksoNR ساخت شرکت Ekso Bionics

صفحه نمایش لمسی EksoView

EksoNR دارای یک صفحه‌‌ی نمایش لمسی با نام EksoView برای متخصصان توانبخشی است. این صفحه نمایش برای کنترل EksoNR و تنظیم برنامه‌های توانبخشی کاربرد دارد. EksoView تمرین‌های توانبخشی راه رفتن، ایستادن، حفظ تعادل و تغییر وضعیت از حالت نشسته به ایستاده را نمایش می‌دهد. این ویژگی به مشارکت فعال بیماران در جلسات توانبخشی کمک بسیاری می‌کند.

رونمایی از لباس توانبخشی EksoNR ساخت شرکت Ekso Bionics

نرم‌افزار SmartAssist و ابزار تحلیل داده EksoPulse

لباس توانبخشی جدید شرکت Ekso Bionics، ابزارهای گوناگون تحلیل داده برای نظارت بر عملکرد بیمار در طول توانبخشی را شامل می‌شود. نرم‌افزار SmartAssist راه رفتن بیمار را طبیعی‌تر و روان‌تر می‌کند. این نرم‌افزار از تقارن و وضعیت راه رفتن بیمار بازخورد می‌دهد تا متخصص بتواند بر روند بهبود بیمار نظارت داشته باشد. EksoPulse مبتنی بر شبکه ابری است و از داده‌های توانبخشی برای ایجاد آمارها و نمودارهای مفید بهره می‌گیرد.

Ekso Bionics تلاش دارد جدیدترین ابزارهای توانبخشی راه رفتن را برای مراکز توانبخشی فراهم کند. محصول جدید توانبخشی Ekso Bionics هم‌اکنون تاییدیه آمریکا و اروپا را برای توانبخشی افراد سکته‌ مغزی و افراد دچار آسیب نخاعی دریافت کرده است و آماده برای استفاده در مراکز توانبخشی است. اسکلت‌های بیرونی Ekso در بیش از ۲۷۰ کلینیک توانبخشی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه ویدیوهای منتشر شده از EksoNR را مشاهده خواهید کرد.


بیشتر بخوانیم:

داستان راه رفتن افراد آسیب نخاعی با اسکلت بیرونی رباتیک Ekso Bionics

معرفی فناوری های رباتیک توانبخشی بیماران سکته مغزی

آینده فرا رسیده است، این اسکلت های بیرونی شگفت انگیز را ببینید


منبع: medgadget

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *