نگاهی به بزرگترین کنفرانس توانبخشی دنیا RehabWeek 2019

این هفته بیش از ۲۰۰۰ کارشناس در زمینه علم، فناوری و صنعت در کنفرانس RehabWeek در تورنتو گرد هم آمدند. RehabWeek یک کنفرانس مهم است که هر دوسال برگزار می‌شود. این کنفرانس آخرین بار در سال ۲۰۱۷ در لندن برگزار شد. امسال شبکه سلامت دانشگاهی (UHN) و مؤسسه توانبخشی تورنتو (Toronto Rehab) میزبان بزرگترین کنفرانس توانبخشی جهان بودند. هدف این کنفرانس جذب کارشناسانی است که به دنبال نوآوری‌ها، دستگاه‌ها و راهکارهایی هستند که از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند، موجب بهبود عملکرد افراد دارای معلولیت می‌شود و به سالمندان برای زندگی مستقل کمک می‌کند. برای آشنایی با این کنفرانس و نوآوری‌های معرفی شده در آن با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

دکتر Milos R. Popovic، مدیر مؤسسه پژوهشی KITE در مؤسسه توانبخشی تورنتو و رئیس کمیته سازماندهی RehabWeek 2019، گفت: «این کنفرانس مهمترین رویداد بین‌المللی بهداشت و سلامت، فناوری و علمی در جهان است و ما بسیار خوشحالیم که Toronto Rehab و UHN میزبان این رویداد بودند».

RehabWeek تنها کنفرانس در نوع خود است که اعضای شش عضو سازمان جهانی توانبخشی را گرد هم می‌آورد:

کنسرسیوم بین‌المللی رباتیک توانبخشی (ICORR)

انجمن بین‌المللی متخصصان فناوری‌های پیشرفته توانبخشی (IISART)

انجمن بین‌المللی تحریک الکتریکی کاربردی (IFESS)

انجمن آمریکایی کنفرانس پزشکی توانبخشی (ACRM)

انجمن فناوری کمکی و مهندسی توانبخشی آمریکای شمالی (RESNA)

انجمن بین‌المللی پروتز و ارتوپدی (ISPO کانادا)

نگاهی به بزرگترین کنفرانس توانبخشی دنیا  RehabWeek 2019

Scientist wearing FES garment

این کنفرانس زمینه‌ای برای پژوهشگران، دانشگاهیان و صنعت فراهم می‌کند تا ایده‌های خود را مبادله و همکاری‌های طولانی مدت ایجاد کنند. شرکت کنندگان در این کنفرانس می‌توانند آخرین نوآوری‌ها و محصولات توانبخشی در بسیاری از زمینه‌ها، از جمله رباتیک، هوش مصنوعی، تحریک الکتریکی عملکردی، پروتز و سایر روش‌ها را ببینند. «واقعا هیچ جایی در جهان وجود ندارد که بتوانید همه این‌ها را با هم در یک مکان ببینید».

نگاهی به بزرگترین کنفرانس توانبخشی دنیا  RehabWeek 2019

HERO Glove

برخی از محصولات و نوآوری‌های ارائه شده در کنفرانس RehabWeek

اسکلت بیرونی HERO Glove

در میان بسیاری از محصولات و نوآوری‌های پژوهشگران UHN، اسکلت بیرونی رباتیک HERO Glove وجود دارد. HERO Glove یک اسکلت بیرونی رباتیک است که برای بازماندگان سکته مغزی و بیماران آسیب نخاعی طراحی شده است. این اسکلت بیرونی توسط Aaron Yurkewich، دانشجوی دکترا مؤسسه پژوهشی KITE در Toronto Rehab، توسعه یافته است.

یک پوشیدنی با توانایی ارائه تحریک الکتریکی عملکردی

یکی از اعضای مؤسسه توانبخشی تورنتو، Bastien Moineau ، یک کارگاه آموزشی در RehabWeek در زمینه استفاده از پارچه برای ارائه تحریک الکتریکی عملکردی (FES) با هدف ایجاد حرکت برگزار کرد. چنین پوشیدنی‌هایی توانایی بازگرداندن عملکرد افراد معلول و آسیب دیده را دارد.

سامانه تعلیق وزن شرکت Aretech

شرکت Aretech سامانه دینامیکی تعلیق وزن خود را در RehabWeek 2019 به نمایش گذاشت. این سامانه برای طیف گسترده‌ای از افراد، از جمله بیماران با وزن بسیار بالا تا ۷۰۰ پوند طراحی شده است. و شامل سامانه پویای حمایت از وزن بدن، حفاظت از سقوط و یک نمایشگر برای ردیابی معیارها و نظارت بر پیشرفت بیمار است.

ابزار و دستگاه کمکی برای معلولان: GlassOuse

پوشیدنی GlassOuse یک وسیله کمکی به شکل عینک است که افراد دارای اختلال حرکتی می‌توانند از آن به عنوان ماوس استفاده کنند. GlassOuse یکی از فناوری‌های نوآورانه‌ای است که در RehabWeek 2019 به نمایش گذاشته شد. این فناوری به گوشی هوشمند، رایانه و تبلت متصل می‌شود.

اسکلت بیرونی C-Brace

اسکلت بیرونی C-Brace ساخت شرکت Ottobock یکی دیگر از نوآوری‌هایی است که در RehabWeek 2019 حضور داشت. C-Brace به برخی از بیماران با ضعف عضلات چهار سر پا توانایی می‌دهد تا از صندلی چرخدار برخیزند و دوباره راه بروند.

توانبخشی بالا تنه با MyndMove

در این ویدئو پژوهشگر مؤسسه توانبخشی تورنتو، Naaz Desai توضیح می‌دهد که فناوری MyndMove چگونه عملکرد افراد دارای ناتوانی بالا تنه را به آنها بازمی‌گرداند. MyndMove در UHN توسعه یافته است و اکنون در آمریکای شمالی تجاری شده و در دسترس قرار دارد.


بیشتر بخوانیم:

>>توانبخشی سکته مغزی با برنامه‌ کاربردی Rewellio و روش بیوفیدبک

>>بهبود توانبخشی زانو با اسکلت بیرونی BELK


«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

منبع:uhn.ca

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *