مشعل المپیک 2024 توسط ورزشکار پاراپلژیک با ربات اسکلت بیرونی حمل شد

Piette became an exoskeleton pilot while holding Olympic flame.
پیت به‌عنوان یکی از اولین آزمایش‌کننده‌های ربات اسکلت بیرونی، در بهبود ربات مشارکت داشته و حتی در مسابقات «cybathlon‌» نیز شرکت داشته است. او امسال مشعل المپیک را حمل کرد.

برای اولین بار است که یک ورزشکار پاراپلژیک با استفاده از ربات اسکلت بیرونی مشعل المپیک را حمل کرده است. کوین پیت، پارا ورزشکار فرانسوی، روز سه‌شنبه 23 جولای شعله آتش را در مقابل معبد هرا در المپیای باستانی یونان حمل کرد. حدود 11 سال پیش، یک تصادف باعث فلج شدن ستاره تنیس فرانسوی شد. اما او به عنوان یک پارا ورزشکار به بازی بازگشت. اکنون کلیپی از ستاره تنیس پارا المپیک در شبکه های اجتماعی در حال پخش شدن است و میلیون‌ها بازدید را به خود اختصاص داده است.

ستاره تنیس پارا المپیک از ربات اسکلت بیرونی استفاده کرد

در این ویدئو، این ورزشکار پاراپلژیک در حالی که شعله المپیک در دستش است، با استفاده از یک ربات اسکلت بیرونی راه می‌رود. او به‌عنوان یکی از آزمایش‌کننده‌های اولیه‌ی ربات، به بهبود آن کمک کرده است، حتی در مسابقات «Cybathlon» شرکت کرده است، مسابقاتی که در آن افراد دارای معلولیت از فناوری‌های کمکی برای انجام فعالیت‌های روزمره‌ی خود استفاده می‌کنند.

یک نسخه شخصی از اسکلت بیرونی فعلی که امروزه در توانبخشی استفاده می‌شود، در حال حاضر برای ایجاد استقلال بیشتر در خانه در حال توسعه است.

کاربر اسکلت بیرونی Wandercraft

کوین پیت یک کاربر برای پوشیدن اسکلت بیرونی شرکت Wandercraft شد که منشا آن پاریس بود اما اکنون دفتر مرکزی آن در نیویورک است. این شرکت ادعا می‌کند که توسعه دهنده اولین اسکلت بیرونی خود-پایدار (بدون نیاز به استفاده از واکر یا عصا برای حفظ پایداری و تعادل) برای راه رفتن در جهان است. Wandercraft یک اسکلت بیرونی شخصی را برای افرادی که دچار اختلالات راه رفتن هستند، طراحی کرده است. تا آن‌ها را قادر به ایستادن و راه رفتن دوباره کند.

اسکلت بیرونی شخصی

Wandercraft می‌گوید که اسکلت بیرونی برای ارائه یک راه حل حرکتی جدید، برای رفع نیازهای جسمی و ذهنی پیچیده و طولانی مدت بیماران دارای اختلال حرکتی طراحی شده است. و به آن‌ها‌ آزادی بیشتری ارائه می‌کند. اسکلت بیرونی شخصی بر پایه نوآوری‌های پیشرفت مهندسی و رباتیک است که قبلاً در اسکلت بیرونی  Atalante X Wandercraft -اولین اسکلت بیرونی خودپایدار در جهان برای راه رفتن- یکپارچه شده بود، ساخته شده است.

Atalante X

طبق گفته Wandercraft، ربات Atalante X راه رفتن طبیعی انسان را تقلید می‌کند. حرکت در چند جهت و بدون نیاز به دست ارائه می‌دهد. در حال حاضر در بیمارستان‌های توانبخشی و مراکز پیاده‌روی در سراسر ایالات متحده، اروپا و برزیل استفاده می‌شود.

دکتر Ann M. Spungen، دانشمند ارشد مرکز تحقیقات آسیب نخاع، پیشتر گفت: «مطالعات ما نشان داده است که با حداقل 4 تا 6 ساعت پیاده‌روی با کمک اسکلت بیرونی در هفته، می‌توان سلامت و تندرستی را بهبود بخشید».

Atalante X از ویژگی ابتکاری خود متعادل کننده خود برای فعال کردن چند کار با انجام تمرینات اندام تحتانی، وضعیت بدنی، تعادل و تقویت اندام فوقانی در یک وضعیت عمودی ایمن استفاده می‌کند.

متیو ماسلین، مدیرعامل Wandercraft، پیشتر گفت: «جستجو برای راه‌حل‌های نوآورانه که از جامعه معلولین حرکتی حمایت می‌کند، همواره در خط مقدم ذهن ما در Wandercraft است».

او همچنین ما آینده‌ای را می‌خواهیم که در آن افراد مبتلا به اختلالات راه رفتن گزینه جدیدی برای بهبود گسترده استقلال و مشارکت و سلامت پیش روی خود داشته باشند. رونمایی انحصاری امروز از نوآوری پیشگامانه‌‌ی ما در مهندسی رباتیک، لحظه‌ای کلیدی است که در آن نگاه نادری به آینده تحرک ارائه خواهیم داد.


اسکلت بیرونی Wandercraft به افراد پاراپلژیک کمک میکند دوباره راه بروند!

چگونه یکی از برندگان المپیک سایبورگ ها، CYBATHLON، باشیم؟


منبع: interestingengineering.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *